مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» برسی روش ها و اصول تولید محتوای مناسب

برای نوشتن یک محتوای خوب باید اصول تولید محتوا را بلد باشید. نوشتن یک محتوا به هر روشی نمی تواند تضمین کننده موفقیت آن و جذب مخاطب و کاربر باشد چرا که عدم استفاده از اصول تولید محتوا می تواند نه تنها نتایج مثبتی نداشته باشد بلکه دارای نتایج منفی و عکس هم باشد. هدف اصلی محتوا جذب مخاطب است.



 اصول تولید محتوای مناسب برای سایت ها


تولید محتوای مناسب دارای اصول و روش هایی است که با استفاده از آن‌ها می توانید یک محتوای عالی و مناسب کسب و کار خود را تولید کنید. فرآیند تولید محتوا می تواند زمانبر و چالش برانگیز باشد. با استفاده از اصول تولید محتوا می توانید این فرایند را بهتر و کامل تر به نتیجه برسانید.


اصول تولید محتوای مناسب برای سایت ها عبارت‌اند از:


  استفاده از تیتر مناسب


یک محتوای عالی و با ارزش را می توان از تیتر آن شناخت هرچه که تیتر محتوا بهتر و مناسب تر باشد و خوب تر شروع شود بهتر می تواند در امر جذب مخاطب عمل کند. اولین چیزی که در محتوا مورد توجه کاربر قرار می گیرد تیتر محتوا است که یکی از مهم ترین بخش ها در اصول تولید محتوا می باشد.


  اهمیت پاراگراف اول در تولید محتوا


یکی دیگر از موارد مهم در اصول تولید محتوا پاراگراف اول در تولید محتوا است. پاراگراف اول در تولید محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر پاراگراف اول بتواند مخاطب را به خوب جذب کند می توان امیدوار بود که کاربر و مخاطب تا انتهای محتوا آن را مطالعه کند.


هدف اصلی و نهایی تولید محتوا را باید به صورت خلاصه در پاراگراف اول قرار داد. شما باید در پاراگراف اول نکته های اساسی تولید محتوا را به کاربران باید منتقل کنید. ادامه متن شامل اثبات، توضیحات و راه حل ها خواهد بود که کاربر باید آن‌ها را مطالعه کند.


دسته بندی اطلاعات در فرآیند تولید محتوا

یکی از بخش های مهم در اصول تولید محتوا این است که اطلاعات و موارد مورد نیاز که قرار است در محتوا قرار گیرد به صورت مرتب و دسته بندی در اصول محتوا درج شود. در ابتدای محتوا باید ایده و موضوع اصلی اعلام شود. سپس شما باید نکات و ترفند ها و گزارش ها و اثبات ها را در محتوا به صورت مرتب و منظم قرار دهید تا کاربر با مطالعه آن‌ها بتواند به حقایق اثبات ها و نکات پی ببرد.


 لینک دهی به منابع مرتبط

فرآیند تولید محتوا فقط این نیست که شما اقدام به تولید محتوای متنی نمایید و شما باید برای متن ها و اثبات ها و قواعد خود منابع مناسب را قرار دهید. انکار با لینک دهی مناسب به منابع اصلی و مرتبط انجام می شود در صورتی که محتوای شما توسط یک محتوای خارجی بوده و به صورت ترجمه می باشد شما باید به محتوای اصلی و منبع اصلی نیز لینک دهی نمایید. استفاده از لینک های خارجی معتبر باعث بهبود کیفیت محتوای شما خواهد بود.


 طول مناسب محتوا

فرآیند تولید محتوا باید بر اساس اصول تولید محتوا پیش برود. در این بین نکته مهمی که وجود دارد طول مناسب محتوا می باشد. محتوای های کوتاه عموماً توانایی جذب مخاطب را نخواهند داشت و در عین حال محتواهای طولانی نیز باعث خسته شدن کاربر می شوند. یک محتوای مناسب بر اساس اصول تولید محتوا باید بین 900 الی 1600 کلمه باشد. زمان مناسب برای تولید محتوا باید چیزی بین 3 الی 5 دقیقه باشد و اگر محتوا را بتوان در 3 دقیقه خواند یک محتوای خوب من سال است.


 استفاده از تصاویر در تولید محتوا

یکی از مهم‌ترین اصول تولید محتوا استفاده از تصاویر در محتوا است. نوشتن محتوا بدون استفاده از تصاویر باعث می‌شود که کاربر تنها با صفحاتی پر از کلمات روبرو شود. این کار باعث می‌شود که کاربر خیلی سریع خسته شده و دست از ادامه مطالعه محتوا بردارد. به همین دلیل باید به صورت مناسب از تصاویر در محتوا استفاده شود. به ازای هر 300 الی 450 کلمه می توان از یک تصویر استفاده کرد.


بهبود خوانایی متن

یکی دیگر از موارد اصول تولید محتوا این است که نوشته ها و مطالب خوانا بوده و کاربران در هنگام خواندن آن‌ها دچار سردرگمی نشوند. استفاده مناسب از پاراگراف ها و جملات کوتاه باعث می‌شود که متن سایت ها به خوبی خوانا بوده و کاربران با مطالعه آن‌ها خسته نشوند.


استفاده از پاراگراف های کوتاه و جملات کوتاه به همراه استفاده از لیست های شماره دار و بولت دار در جایگاه های مناسب باعث می شود نوشته ها خوانا تر و بهتر شوند. استفاده مناسب از عنوان ها و تیتر های H1, H2, H3, H4 در محتوا ها امری ضروری است.


 با استفاده از موارد بالا شما می توانید یک محتوا مناسب و کاربردی را تولید کنید. اصول تولید محتوا به شما کمک می کند که محتوای خود را بر اساس نیازها و علایق کاربران بنویسید. استفاده از اصول تولید محتوا به شما کمک می‌کند که محتوای خود را بر اساس اصول و استاندارد های سئو تولید کنید.


استفاده از اصول تولید محتوا برای وب سایت ها و نتایج آن

 استفاده از اصول و استاندارد های سئو در فرایند تولید محتوا به محتوای شما کمک می کند که در نتایج جست‌وجوی های گوگل به کاربران نشان داده شود. در نتیجه رتبه سایت شما در نتایج بهبود پیدا کرده و کاربران بیشتری وارد سایت شما خواهند شد. تمام موارد و اصول و استاندارد های در تولید محتوا برای این منظور است که کتاربران و مخاطبین سایت ها با مطالعه محتوای سایت شما جذب سایت شما شده و نسبت به خرید و یا استفاده از کالا و یا خدمات شما ترغیب شوند.


 اصول تولید محتوا به شما کمک می کند که فرآیند تولید محتوا خود را به صورت سیستماتیک پیش ببرید. این کار باعث می‌شود که محتوای تولید شده توسط شما برای کاربران مفید باشد و کاربران با مطالعه محتوای شما این حس را داشته باشند که به دانش و اطلاعات آن‌ها اضافه شده است.


در تولید محتوا همواره باید قالب و اصول تولید محتوا را رعایت کنید با این کار شما می توانید به راحتی کاربران زیادی را جذب سایت خود کنید. این افزایش کاربران باعث می شود که سایت شما در بین موتور های جستجو معتبرتر شود و در نتایج جست‌وجو ها در رتبه های بالاتری قرار گیرد و در نتیجه تعداد بازدید ها از سایت شما بالاتر خواهد رفت. سایت شما چه تجاری باشد، یا شخصی و یا آموزشی مهم‌ترین هدف آن جذب مخاطب کاربر است که با استفاده از اصول تولید محتوا و فرایند تولید محتوای مناسب این امر به راحتی امکان پذیر است.


منبع: rayamarketing

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده